Általános Szerződési Feltételek

 

1 Alapvető rendelkezések

1.1 A jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”), amelyeket a MF-Traders stavby s.r.o. társaság (jogcím: Husova 1334/4, 795 01 Rýmařov, cégjegyzékszám: 073 16 518, nyilvántartja az Ostravai Kerületi Bíróság C 75370 betétlapja; a továbbiakban: „eladó”) bocsátott ki, a 89/2012. sz. törvény – Polgári Törvénykönyv – 1751. §-a és az azt követő szakaszai alapján szabályozzák az eladó és a nem vállalkozó természetes személy (a továbbiakban: „vevő”) közötti adásvételi szerződésből eredő jogokat és kötelezettségeket.

1.2 Az ÁSZF nem alkalmazandó, ha az a személy, aki az eladó internetes áruházán (www.cerano.cz) keresztül kíván árut vásárolni, jogi személy vagy olyan természetes személy, aki megrendelését üzleti tevékenysége, illetve önálló foglalkozása körében teszi; a vevő ilyennek minősül minden esetben, ha a megrendelés során megadja adószámát (IČO).

1.3 Az ÁSZF rendelkezései az adásvételi szerződés elválaszthatatlan részét képezik. A szerződésben szereplő, az ÁSZF-től eltérő megállapodások elsőbbséget élveznek az ÁSZF rendelkezéseivel szemben.

1.4 Az eladó jogosult az ÁSZF szövegét módosítani vagy kiegészíteni. Ez nem érinti a korábbi változat hatálya alatt keletkezett jogokat és kötelezettségeket.

1.5 Az ÁSZF és az adásvételi szerződés cseh nyelven jön létre.

 

2 Információk az áruról és az árakról

2.1 Az áruval kapcsolatos információk – beleértve az egyes termékek árát és lényeges jellemzőit – a webáruház katalógusában találhatók. Az árak tartalmazzák az általános forgalmi adót (ÁFA) és valamennyi kapcsolódó díjat, és mindaddig érvényesek, amíg a webáruházban megjelennek. Ez a rendelkezés nem zárja ki, hogy az adásvételi szerződés egyedileg egyeztetett feltételek mellett jöjjön létre.

2.2 A csomagolási és szállítási költségeket a webáruház tartalmazza; ezek az információk kizárólag a Cseh Köztársaság területére történő kézbesítés esetén érvényesek.

2.3 Az árengedmények nem összevonhatók, kivéve, ha az eladó erről a vevővel másképp állapodik meg.

 

3 Vásárlói fiók

3.1 A vevő a webáruházban történő regisztrációval saját vásárlói fiókot hoz létre, amelyen keresztül rendeléseket adhat le. A regisztráció hiánya nem akadálya a rendelés leadásának.

3.2 A vásárlói fiók létrehozásakor és az áru megrendelésekor a vevő köteles minden adatot pontosan és valósághűen megadni, és a fiók adatait azok változása esetén frissíteni. Az eladó a vevő által megadott adatokat helyesnek tekinti.

3.3 A fiókhoz való hozzáférés felhasználónévvel és jelszóval védett. A vevő köteles ezeket bizalmasan kezelni; az eladó nem felel a jogosulatlan használatból eredő károkért, ha azt a vevő mulasztása okozta.

3.4 A vevő nem jogosult a fiók használatát harmadik személynek átengedni.

3.5 Az eladó törölheti a fiókot, különösen, ha azt a vevő hosszabb ideig nem használja, vagy ha a vevő megszegi a jelen feltételekben vagy az adásvételi szerződésben foglalt kötelezettségeit.

3.6 A vevő tudomásul veszi, hogy a fiók nem érhető el folyamatosan – különösen az eladó hardver- vagy szoftverkarbantartása, illetve harmadik fél hasonló karbantartása miatt.

4 Rendelés és az adásvételi szerződés megkötése

4.1 A távközlő eszközök használatából eredő költségeket (például internet-kapcsolat vagy telefonhívások díja) a vevő maga viseli; ezek a költségek nem haladják meg az alapdíjat.

4.2 A vevő a megrendelést a webáruházban – regisztráció esetén a saját fiókján keresztül, regisztráció nélkül pedig a megrendelőlap kitöltésével – adja le.

4.3 A megrendelés során a vevő kiválasztja az árut, a darabszámot, a fizetési módot és a szállítás módját.

4.4 A rendelés elküldése előtt a vevő ellenőrizheti és módosíthatja az általa bevitt adatokat. A megrendelést a „Küldés” gombra kattintva továbbítja az eladónak. A megrendelésben megadott adatokat az eladó helyesnek tekinti. A megrendelés érvényességének feltétele az összes kötelező mező kitöltése, valamint a vevő nyilatkozata, hogy megismerte az ÁSZF-et.

4.5 A rendelés beérkezését követően az eladó haladéktalanul automatikus visszaigazolást küld a vevő e-mail-címére; ez a visszaigazolás nem minősül az ajánlat elfogadásának. Melléklete az eladó aktuális ÁSZF-je.

4.6 A vételi szerződés akkor jön létre, amikor az eladó elfogadja a megrendelést, amiről értesítést küld a vevő e-mail-címére. A vevő megrendelése ajánlatnak minősül; az elfogadásról szóló értesítés az ajánlat elfogadását jelenti.

4.7 Ha az eladó a megrendelés valamely feltételét nem tudja teljesíteni, módosított ajánlatot küld a vevőnek e-mailben. A módosított ajánlat új ajánlatnak minősül, és a szerződés a vevő e-mailben történő elfogadásával jön létre.

4.8 Az eladó által elfogadott minden megrendelés kötelező érvényű. A vevő a megrendelést annak elfogadásáig telefonon (+420 227 272 800) vagy e-mailben (info@cerano.cz) lemondhatja.

4.9 Ha az eladó nyilvánvaló műszaki hibából eredően téves árat tüntetett fel, nem köteles az árut a hibás áron kiszállítani, még akkor sem, ha a rendszer automatikus visszaigazolást küldött. Az eladó erről haladéktalanul tájékoztatja a vevőt, és módosított ajánlatot küld. A vételi szerződés a vevő elfogadó válaszával jön létre. Nyilvánvalóan hibás árnak minősül az átlagos árnál alacsonyabb ár.

 

5 Fizetési feltételek és az áru kézbesítése

5.1 A vevő az áru árát és a szállítás költségeit kiegyenlítheti: banki átutalással az eladó 6543210124/2010 számú, a Fio banka a.s.-nál vezetett számlájára; bankkártyával; az eladó fizetési kapuján keresztül; utánvéttel készpénzben az áru átvételekor; vagy készpénzzel/bankkártyával személyes átvételkor az eladó telephelyén vagy csomagátvételi ponton.

5.2 A vevő köteles az áru árával együtt a csomagolás és a szállítás költségeit is megfizetni, kivéve, ha a felek másként állapodnak meg; e költségek együtt képezik a vételárat.

5.3 Készpénzes fizetés esetén az ár a termék átvételekor fizetendő; banki átutaláskor a szerződés megkötésétől számított 7 napon belül.

5.4 Fizetési kapu használata esetén a vevő a szolgáltató utasításai szerint jár el.

5.5 Banki átutalás esetén a fizetési kötelezettség a megfelelő összeg eladó számláján történő jóváírással teljesül.

5.6 A Polgári Törvénykönyv 2119. § (1) bekezdése nem alkalmazandó.

5.7 Az eladó nem kér előleget vagy hasonló fizetést; a vételár előre fizetése nem minősül előlegnek.

5.8 A vonatkozó törvény szerint az eladó köteles nyugtát kiállítani, és a bevételt online bejelenteni az adóhatóságnak, műszaki hiba esetén legkésőbb 48 órán belül.

5.9 Az áru kézbesítése a vevő által megjelölt címre, csomagátvételi pontra vagy az eladó telephelyén személyes átvétellel történik.

5.10 A szállítás költségeit a vevő megrendelése és az eladó visszaigazolása tartalmazza. Ha a szállítás módját a vevő külön kérése alapján választották, az ebből eredő többletköltséget a vevő viseli.

5.11 Ha az eladó köteles az árut a vevő által megadott helyre kézbesíteni, a vevő köteles azt átvenni. Ismételt vagy eltérő kézbesítés esetén a vevő viseli az ebből eredő többletköltséget.

5.12 Átvételkor a vevő köteles ellenőrizni a csomagolás sértetlenségét, és sérülés esetén azonnal jelezni a fuvarozónak; jogos a csomag átvételének megtagadása, ha a sérülés jogosulatlan behatolásra utal.

5.13 Ha a Cseh Posta által kézbesített áru megsérült, a vevő köteles a sérülést a Cseh Postánál haladéktalanul, de legkésőbb 2 napon belül reklamálni; a reklamációt a Cseh Posta intézi.

5.14 Más fuvarozó esetében a vevő köteles azonnal kárjegyzőkönyvet felvenni a sofőrrel, és értesíteni az eladót telefonon (+420 227 272 800) vagy e-mailben (info@cerano.cz). Rejtett sérülés esetén a vevő köteles az eladót legkésőbb 24 órán belül értesíteni; ennek elmulasztása esetén a szállításból eredő szavatossági igény elvész.

5.15 Az eladó számlát (adóokiratot) állít ki, amelyet e-mailben küld a vevőnek.

5.16 A tulajdonjog az áru átvételének időpontjában száll át a vevőre.

 

6 Hibás teljesítésből eredő jogok és reklamáció

6.1 A hibás teljesítésből eredő jogokat és kötelezettségeket a Polgári Törvénykönyv 1914-1925., 2099-2112. és 2161-2174. §-ai, valamint a 634/1992 Sb. sz. törvény (fogyasztóvédelmi törvény) szabályozzák.

6.2 Az eladó szavatolja, hogy az átvételkor az áru hibátlan, különösen megfelel a megállapodás szerinti leírásnak, mennyiségnek, minőségnek, funkcionalitásnak, kompatibilitásnak, és a megállapodott tartozékokkal, használati útmutatóval együtt kerül átadásra.

6.3 Az eladó szavatolja továbbá, hogy az áru alkalmas a rendeltetésszerű használatra, megfelel a jogszabályoknak, műszaki normáknak és az iparági magatartási kódexeknek, valamint a nyilvános nyilatkozatoknak.

6.4 Ha a felek másként nem állapodnak meg, az eladó közepes minőségben teljesít.

6.5 Ha a hiba az átvételtől számított egy éven belül jelentkezik, vélelmezhető, hogy az átvételkor is fennállt. A vevő a fogyasztási cikkeknél 24 hónapig érvényesítheti a hibás teljesítésből eredő jogait.

6.6 Ha a vevő a hibát nem jelenti be indokolatlan késedelem nélkül, az eladó a reklamációt elutasítja. Rejtett hiba esetén legkésőbb a termék átadásától számított két éven belül kell jelezni.

6.7 A vevő nem érvényesítheti a hibás teljesítésből eredő jogokat, ha a hibáról előre tudott, vagy maga okozta, illetve ha a hibát kellő figyelemmel a szerződéskötéskor felismerhette volna.

6.8 Az eladó a hibás összeszerelésért is felel, ha azt saját maga vagy az ő felelősségére végezték.

6.9 Hiba esetén a fogyasztó kérhet kijavítást vagy hibátlan cserét, kivéve, ha az adott mód aránytalan vagy lehetetlen; az arányosságot a hiba jelentősége, a termék hibátlan értéke és a javítás nehézsége alapján kell megítélni.

6.10 A vevő megfelelő árengedményt kérhet vagy elállhat a szerződéstől, ha az eladó a hibát nem javította ki, a hiba ismétlődően jelentkezik, a hiba lényeges szerződésszegést jelent, vagy nyilvánvaló, hogy a hiba ésszerű időn belül nem szüntethető meg.

6.11 Az eladó köteles a reklamációt bármely olyan telephelyén átvenni, ahol az lehetséges; az eladó preferált címe: U stadionu 1881/10, 792 01 Bruntál. Az eladó igazolást állít ki a reklamáció átvételéről és annak intézéséről.

6.12 A reklamációt – beleértve a hiba elhárítását – a fogyasztó bejelentésétől számított 30 napon belül kell rendezni, kivéve, ha a felek hosszabb határidőben állapodnak meg; a határidő eredménytelen eltelte után a fogyasztó elállhat a szerződéstől vagy árengedményt kérhet.

6.13 A határidő a reklamáció benyújtásakor kezdődik, feltéve, hogy a hiba elbírálásához nem szükséges a termék átadása. Az eladó felszólítására a vevő köteles a terméket átadni; ennek elmulasztása a vevő késedelmét jelenti, és a határidő nem fut.

 

7 Elállás a szerződéstől

7.1 A vevő indokolás nélkül jogosult elállni a szerződéstől az áru átvételétől számított 14 napon belül, illetve többféle vagy több részletben szállított áru esetén az utolsó tétel átvételétől számított 14 napon belül; rendszeres ismétlődő szállítás esetén az első tétel átvételétől számított 14 napon belül.

7.2 A vevő nem állhat el a szolgáltatási szerződéstől, ha az a szolgáltató előzetes kifejezett beleegyezésével a 14 napos elállási határidő lejárta előtt teljesítésre került, és a szolgáltató előzetesen tájékoztatta a vevőt az elállási jog elvesztéséről.

7.3 A vevő nem állhat el a szerződéstől, ha az áru a vevő kívánsága szerint lett testre szabva.

7.4 Az elállási jog a Polgári Törvénykönyv 1837. §-ában felsorolt esetekben sem gyakorolható.

7.5 Elállás esetén a vevő köteles az árut az eladónak 14 napon belül visszaküldeni; a visszaküldés költsége a vevőt terheli, még akkor is, ha az áru jellege miatt nem küldhető vissza szokásos postai úton.

7.6 Ha a vevő az eladó által kínált legolcsóbbtól eltérő szállítási módot választott, az eladó csak a legolcsóbb módnak megfelelő szállítási költséget téríti vissza.

7.7 Az eladó az áru visszaküldése vagy annak igazolása előtt nem köteles a befizetett összeget visszatéríteni.

7.8 A vevő köteles az árut sértetlen, használatlan, tiszta állapotban és – ha lehetséges – eredeti csomagolásban visszaküldeni.

7.9 Az eladó jogosult elállni a szerződéstől készlethiány, az áru elérhetetlensége vagy ha a gyártó, importőr vagy szállító az áru gyártását vagy importját megszüntette. Az eladó erről haladéktalanul tájékoztatja a vevőt, és 14 napon belül visszatéríti a vevőnek a szerződés alapján kapott összes összeget.

7.10 Az eladó jogosult elállni a szerződéstől is, ha az nyilvánvalóan hibás áron (a 4.9. pont értelmében) jött létre.

7.11 Az eladó elállási mintanyomtatványt biztosít a https://www.cerano.cz/vraceni-zbozi-a-reklamace/ webfelületen, amely postai úton vagy e-mailben (info@cerano.cz) is benyújtható.

 

8 Kézbesítés

8.1 A felek minden írásbeli közlést elektronikus úton kézbesíthetnek egymásnak.

8.2 A vevő az eladónak a jelen feltételekben megadott e-mail-címre küld leveleket; az eladó a vevő vásárlói fiókjában vagy megrendelésében megadott e-mail-címre.

 

9 Alternatív vitarendezés

9.1 A fogyasztói jogviták alternatív rendezésére illetékes szerv a Cseh Kereskedelmi Felügyelőség (Székhely: Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČO: 000 20 869, https://adr.coi.cz/cs). Az EU online vitarendezési platformja: http://ec.europa.eu/consumers/odr.

9.2 Az Európai Fogyasztói Központ Csehország (Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, http://www.evropskyspotrebitel.cz) kapcsolattartó pont az EU 524/2013/EU rendelete szerinti online vitarendezéshez.

9.3 Az eladó árusítási tevékenysége üzleti engedélyhez kötött; a felügyeletet az illetékes kereskedelmi hivatal látja el. A Cseh Kereskedelmi Felügyelőség felügyeli többek között a 634/1992 Sb. sz. fogyasztóvédelmi törvény betartását.

 

10 Tájékoztatás a vásárlói értékelések hitelességéről

10.1 Az áruhoz kapcsolódó összes értékelést olyan regisztrált vásárlók írják, akik ténylegesen megvásárolták a terméket, ez biztosítja a visszajelzések hitelességét.

 

11 Záró rendelkezések

11.1 Az eladó és a vevő közötti valamennyi jogviszonyra a Cseh Köztársaság joga irányadó. Nemzetközi elem esetén a felek a Cseh Köztársaság jogának alkalmazását kötik ki, a fogyasztói jogokat ez nem érinti.

11.2 Az eladó weboldalának teljes tartalma – beleértve az oldalkialakítást, fényképeket, videókat, grafikákat, védjegyeket, logókat és egyéb elemeket – az eladó szerzői jogi oltalma alatt áll. Tilos a weboldal bármely részét az eladó előzetes engedélye nélkül másolni, módosítani vagy bármilyen módon felhasználni.

11.3 Az eladó nem felel a harmadik személyek beavatkozása vagy a webáruház rendeltetésellenes használata folytán bekövetkező hibákért. A vevő nem alkalmazhat olyan eljárásokat, amelyek hátrányosan befolyásolhatják a webáruház működését, továbbá nem jogosult jogosulatlanul beavatkozni a webáruház szoftverébe vagy más összetevőibe.

11.4 A vevő vállalja az körülmények megváltozásának kockázatát a Polgári Törvénykönyv 1765. § (2) bekezdése értelmében.

11.5 Az adásvételi szerződést és az ÁSZF-et az eladó elektronikus formában archiválja, de az nem hozzáférhető.

11.6 Az ÁSZF szövegét az eladó módosíthatja vagy kiegészítheti; ez nem érinti a korábbi szöveg hatálya alatt keletkezett jogokat és kötelezettségeket.

11.7 Az ÁSZF mellékletét képezi az elállási nyilatkozat mintája.


Jelen Általános Szerződési Feltételek 2023. november 13-án léptek hatályba.